Letölthető anyagok

A 2014/15-ös tanév rendezvényeinek letölthető prezentációi

2014. szeptember

Tamás Márta: Mentorálás a tehetséggondozásban

Mentorálás a tehetséggondozásbanTamás Márta20140916 (1)

2014. október

Szűrő vizsgálatok Tamás Márta_2014.10.14.

2014. november

– az iskola- és óvodapszichológus protokoll anyagait lásd külön lapon

2014. december

Lakatos Katalin PhD. a BHRG alapítvány szakmai vezetője:
Tanulási rizikó csoportok szűrése és felzárkóztató terápiái
(Állapot és Mozgásvizsgálat 5 éves kortól és az organikusan éretlen gyermekek TSMT-l-ll és HRG-terápiája)

2015. február

Csabai Krisztina: A Madárfészekrajz gyakorlati alkalmazhatósága.

A madárfészekrajz gyakorlati alkalmazhatósága

2015. március

Szimethné Galaczi Judit: „Szülői értekezleten” – óvodapszichológusi tapasztalatok szülőkkel való csoportos munkáról

2015. április

Saródy Vera: Hogyan „adjuk el magunkat” iskolapszichológusok PR tevékenysége

Pszichológus merkating 1. Sarody

Pszichológus merkating 2. Sarody

Dologné Kovács Izabella – IP-OP adminisztráció az excel tábla segítségével

Tevékenységek redisztr_op_ ip_2015-16 tanev

Németh Lilla: Az új Tanulási stílus kérdőív skálái, használati javaslatok és kutatási eredmények

Tanulásistílus2kérdőív és értékelés

A Tanulási stílus kérdőív skálái, felhasználási javaslatok, kutatási eredmények_Németh Lilla

2015. május

Kiss Anna, Németh Nóra: Integrációs szemlélet a gyakorlatban és a másság kommunikációja a norvég és magyar óvodai gyakorlatban.

Óvodai integráció

A 2013/14-es tanév rendezvényeinek letölthető prezentációi

2014. március

Óvoda és iskolapszichológusok minősítése pedagógus II. fokozatba
Pedagógus2_iskolapszichológusoknak

pedagogiai_szakszolgalat-utmutató


Kedves Kollégák! Itt találjátok azokat a munkaköri leírás ajánlásokat, amiket a jogszabályokból levezethető tartalommal fogalmaztunk meg – a pdf-es változatban látjátok a vonatkozó jogszabályokat is, de az nem része egy munkaköri leírásnak. Ezek csak minták, a helyi igényeknek és lehetőségeknek megfelelően érdemes pontosítani. A könnyebb felhasználás kedvéért külön óvoda- és külön iskolapszichológusra is megfogalmaztuk.

Tamás Márta    N. Kollár Katalin
óvodapszichológus munkaköri leírás + szabályozás

Iskolapszichológus munkaköri leírás + szabályozás

Iskolapszichológus munkaköri leírás MINTA (1)

óvodapszichológus munkaköri leírás MINTA (1)

2014. február

Mentális sérülékenység a családban

mentalis_serulekenyseg_iskpszich20140211

További információk a http://www.strong-kids.eu/ honlapon.

2013. december

N. Kollár Katalin, Bernáth László: Tanulási stílus kérdőív

Tanulási stílus iskolapszichológusoknak_20140211

Szitó Imre: Tanulási stílus kérdőív pedagógusoknak

C_Tanulási stílus kérdőív pedagógusoknak-1

Taskó Tünde Anna: Alulteljesítők felismerése a KATT kérdőív segítségével

KATT kérdőív és értékelése

Alulteljesítők felismerése a KATT kérdőív segítségével

2013. október

Szabó Éva: A koordinátor szerepe
A koordinátor szerepe

N. Kollár Katalin – Tamás Márta: Az óvoda-és iskolapszichológia törvényi változása
Iskolapszichológia_törvények_2013

Czirjákné Vértesi Marianna: Az iskolapszichológiai, óvodapszichológiai ellátás
Iskolapszichológiai ellátás

A 2012/13-as tanév rendezvényeinek letölthető prezentációi

2013. január
Szabó Éva: Az iskolapszichológus, mint vitamin a szervezetben
Szabó Éva Az iskolapszichológus, mint vitamin a szervezetben

2012. november
Páll Balázs Gréta – Fejér Noémi: Alternatív osztályfoglalkozások különböző korosztályokban
Alternatív_osztályfoglalkozások

Szabó Csilla: Az osztály és az iskolapszichológus együttműködési lehetőségei
SzabóCsillaOsztállyal végzett munka 2012.nov.27.honlap

2012. október
Szitó Imre: Egyénre szabott, környezetbarát és környezetváltoztató iskolapszichológiai módszerek a 7-13. osztályon
kornybar_kornyvalt_iskpszi_Szitob_okt_2012

2012. szeptember
Tamás Márta: A MATEHETSZ és NTE közös ajánlása a tehetséggondozás pszichológiai protokolljához
A tehetseggond protokollja20120925_jó

A “25 éves az iskolapszichológia”-konferencia letölthető előadásai:

1./ Hunyady György: Miért és hogyan indult a hálózatépítés?
IP25_konf_BP_2011_HunyadyGyörgy

2./ M. Tamás Márta: Súlypontok az iskolapszichológiában
M.Tamás Márta_Súlypontok az iskolapszichológiában

3./ N. Kollár Katalin – M. Tamás Márta: Merre tart az óvoda- és iskolapszichológia? Helyzetkép az iskolapszichológusokról és a Módszertani Bázis terveiről
N. Kollár Katalin_Merre tart az iskolapszichológia

4./ Balog Anna: Az óvodapszichológia munkamódszerei
IP25_konf_BP_2011_BaloghAnna

5./ Szitó Imre: Bevált módszereim az iskolapszichológiában
Szitó Imre_Bevált módszereim az iskolapszichológiában

6./ Páskuné Kiss Judit: Tehetséggondozás iskolai keretek között
Páskuné Kiss Judit_Tehetséggondozás iskolai keretek közt

7./ Léder Rózsa: Bántalmazott gyerekek
IP25_konf_BP_2011_LéderRózsa

8./ Katona Nóra: Helyzetkép a nemzetközi Iskolapszichológiában

9./ Szabó Éva: Komplex szakmai együttműködés és támogatás a Dél-alföldi Iskolapszichológia Módszertani Központban
Szabó Éva_Komplex szakmai együttműködés

10./ Németh Margit és II. kerületi Pedagógiai Szakszolgálat: A klinikai gyermekpszichológia és az iskolapszichológia együttműködése

A 2011/2012-es tanévben tartott rendezvények anyagai:

2012. április
N. Kollár Katalin, Tamás Márta: Iskolapszichológusi feladatkörök és alkalmazási feltételek – a változó törvényi szabályozás tanulságai.
N. Kollár – Tamás: A változó törvényi szabályozás

2012. március
Nemesné Somlai Gitta, Szakács Nóra: Hát én immár MIT válasszak?
Nemes_GittaHát én immár MIT válasszak [Írásvédett] [Kompatibilitási mód]
SzakácsNóraHát én immárMit [Írásvédett] [Kompatibilitási mód]

2012. január
Bugán Antal: Az egészségfejlesztés pszichológiai alapjai. Az iskolapszichológia lehetőségei az egészségfejlesztés terén.
Bugán A.: Az egészségfejlesztés pszichológiai alapjai

2011. december
Szilágyi Vilmos: Az iskolapszichológus szerepe a szexuális nevelésben
Szilágyi Vilmos: Az iskolapszichológia szerepe a szexuális nevelésben
Szilágyi Vilmos: A szexuális nevelés európai programja

2011. október
Negrea Vidia: Az áldozattá váló gyerekek segítése az iskolában resztoratív technikákkal
Negrea Vidia_Áldozatok segitése

A 2010/2011-es tanévben tartott rendezvények anyagai:

2010.október
Jármi Éva: Iskolai erőszak megelőző program (Olweus) alkalmazhatósága a magyar iskolákban.
Jármi Éva_Iskolai erőszak megelőző program (OBPP)

2010. december.
Nemesné Somlai Gitta: A segítő kapcsolat pszichológiája: az iskolapszichológus mint tanácsadó
NemesnéSomlaiGitta_A segítő kapcsolat pszichológiája

2011. március.
Zsíros Emese és Jármi Éva: „Kamasz-O.K. vagyunk”.Személyiségfejlesztő program serdülőknek.
Zsíros Emese_Jármi Éva_KamaszOK vagyunk

2011. április
Nagy Brigitta: Kríziskezelés az iskolapszichológusi munkában. Koncepció.
Nagy Brigitta_Krizisintervenció

Dr. Szitó Imre: Kríziskezelés az iskolapszichológusi munkában: gyakorlati tapasztalatok egy kríziskezelés bemutatásán keresztül.

2011. május
Vass Zoltán – Perger Mónika: Kinetikus iskolarajz
Vass Zoltán_Perger Mónika_Kinetikus iskolarajz